اخبار گردشگری – آذرماه ۱۳۹۲

بازدید رایگان کودکان از موزه ها در روز ”میراث فرهنگی، کودک و طبیعت“

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از فارس، تراب محمدی اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک و روز »میراث فرهنگی، کودک و طبیعت فرهنگی«بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان، بنا به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تاریخ ۱۸ مهر برای کودکان زیر ۱۲ سال و خانواده‌هایشان رایگان بود. محمدی با اشاره به زمان بازدید از موزه‌های استان افزود: بازدید از موزه‌ها، در این روز مانند روال همه روزه این اماکن، از ساعت هشت صبح تا هفت عصر، برای علاقه‌مندان و گردشگران امکان‌پذیر بود. وی موزه‌ها را یکی از پرمخاطب‌ترین اماکن فرهنگی و تاریخی استان دانست و خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی با دارا بودن ۱۹ موزه ی فعال با تنوع موضوعی، یکی از پویاترین استان‌های کشور در امر موزه‌داری محسوب می شود که جایگاه وی‍ژه‌ای در میان مردم دارد.محمدی با تاکید بر لزوم آشنا ساختن بیش از پیش کودکان و نوجوانان با آثار تاریخی، فرهنگ و تمدن کشور و منطقه با حضور در فضاهای موزه‌ای، تصریح کرد: حضور در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان فرصت مناسبی برای پیوند نسل کنونی با تاریخ و میراث کهن به ویژه آثار تمدن دوره اسلامی است.

به مناسبت هفته گردشگری؛ نهمین دوره طرح ملی ایران، مرز پرگهردر جزیره ابوموسی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی –فرهنگی دانشجویان ایران، نهمین دوره طرح ملی ”ایران، مرز پرگهر“ از سوی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان با همکاری جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، در سالن همایش اندیشه جزیره ابوموسی برگزار شد. بابک ارسیا، سرپرست مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران، در ابتدای مراسم از برگزاری موفق هشت دوره متوالی این طرح در دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح ملی ”ایران، مرز پرگهر“ یکی از طرح های فرهنگی شاخص جهاد دانشگاهی است که طی آن دانشجویان از مواریث فرهنگی و تمدنی و همچنین پروژه های ملی و توانمندی های صنعتی ایران بازدید می نمایند.

افتتاح چندین پروژه گردشگری در کهکیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران به نقل از ابتکار، سید حمید موسوی‌ اصل، به برنامه‌های مختلفی که در هفته گردشگری صورت گرفت، اشاره کرد.

وی از افتتاح هتل آریوبرزن یاسوج به عنوان یکی از پروژه‌های افتتاحی نام برد.مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کلنگ زنی پروژه‌های تله کابین یاسوج و سی سخت خبر داد.

تخت جمشیدی دیگر از دوره الیمایی کشف شد

به نقل از خبرگزاری میرات فرهنگی- هیات مشترک باستان‌شناسی ایرانی- ایتالیایی در آخرین کاوش‌ها در جایی که ۷۷ سال پیش تندیس مفرغین مرد شمی کشف شده بود، ساختارهای معماری نیایشگاهی بزرگی را کشف کردند. این نیایشگاه اسرار بسیاری از باورهای آیینی مردم الیمایی را بازگو می‌کند. به دلیل کشف صفه‌ و سکوهای بزرگ در این محوطه آیینی، باستان‌شناسان آن را تخت‌جمشیدی از دوره الیمایی می‌نامند.

۳تُن زباله میراث، گردشگران برای۵۴غار

امسال نیز همچون سالهای گذشته، غارهای کشور در روز غار پاک میزبان صدها غارنوردی بودند که برای خارج کردن زباله‌ها گردهم آمده‌بودند. در این روز پاکسازی ۵۴غار انجام و در نهایت ۳تن زباله از غارها خارج شد.

سد داریوش هخامنشی پناهگاه معتادان شد

سد داریوش هخامنشی (سنگ دختران) که در سال ۸۸در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، در وضعیت نا مناسبی به‌سر می‌برد. آنطور که فعالان میراث‌فرهنگی خبر داده‌اند این اثر تاریخی هم‌اکنون تبدیل به زباله‌دانی و پناهگاه معتادان شده است. این اثر تاریخی مهم در بخش درودزن شهرستان مرودشت واقع شده است.

امیدهای تازه برای افزایش بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

حضور محمد علی نجفی در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم باعث شده تا خبرهای امیدوار کننده‌ای درباره افزایش بودجه میراث سازمان فرهنگی و گردشگری از میدان بهارستان به گوش برسد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ کمبود بودجه میراث فرهنگی و گردشگری اصلی‌ترین مشکلی بود که محمد علی نجفی از ابتدای حضورش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بارها به آن اشاره کرده است. اما سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس پس از حضور محمد علی نجفی در جلسه این کمیسیون گفت که دیدگاه کمیسیون فرهنگی به افزایش بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مثبت است.

تلاش برای جذب توریسم سلامت در خوزستان

برنامه‌های جذب توریسم سلامت در خوزستان کلید خورد. مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: برای جذب توریسم سلامت از کشور عراق برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است و در این باره رقبای سرسختی داریم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی خوزستان اعلام کرد: به منظور جذب توریست‌های سلامت از سایر کشورها به ویژه کشور عراق در حال برنامه‌ریزی هستیم ولی کشورهای همسایه نیز در این زمینه برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای انجام داده‌اند

آغاز عملیات اجرایی طولانی‌ترین تله کابین جهان در ارومیه

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طولانی ترین تله کابین جهان در ارومیه خبر داد.  به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، داود فرازی با اعلام این مطلب گفت: عملیات اجرایی فاز یک از ایستگاه اول تله کابین بزرگ ارومیه پس از اخذ مجوز های لازم ، به طور رسمی آغاز شد.
وی با اشاره به شروع عملیات این پروژه توسط بخش خصوصی  افزود: سرمایه گذار خارجی در اجرای این پروژه با شرکت گردشگری هزاره غرب ارومیه مشارکت خواهد داشت.

لوگوی ایران ایر زیباترین نماد در صنعت هواپیمایی دنیا معرفی شد

لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین لوگوی شرکت هوایی به لحاظ بصری در میان تمامی شرکت‌های هواپیمایی دنیا شناخته شد.

آژانس تخصصی خبر و اطلاعات حمل‌ونقلی اسکیفت در گزارش اخیر خود ارزیابی از لوگوی شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان داشته و بعد از ارزیابی تمام شرکت‌های فعال مطرح شده در زمینه صنعت هوایی توسط یاتا، شرکت ایران‌ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) را دارنده برترین لوگوی خدمت‌رسانی هوایی معرفی کرده است.

دومین میراث غول پیکر جهانی بودا درحمله تخریب طبیعی و انسانی

پس از تخریب محسمه بودا در بامیان افغانستان، دومین مجسمه صخره‎ای بزرگ جهان از میراث فرهنگ بودایی درسوات پاکستان نیز درخطر وندالیسم فرهنگی طالبان است.

نشریه گردشگریLonely Planet پایتخت فرانسه را به عنوان بهترین شهر گردشگری جهان در سال ۲۰۱۴معرفی کرد

به گزارش توریست هابه نقل از ایسنا، در شرایطی که فرانسه همواره در سال‌های اخیر عنوان مقصد نخست گردشگری جهان را به خود اختصاص داده، خبرگزاری فرانسه به نقل از نشریه معتبر ”لونلی پلنت“، شهر پاریس را در صدر فهرست بهترین شهرهای جهان برای سفر در سال ۲۰۱۴قرار داده است.

ترکیه در تعطیلات عید قربان میزبان حدود نیم میلیون گردشگر بود

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات اتحادیه هتلداران ترکیه از میزبانی این کشور از حدود نیم میلیون گردشگر در تعطیلات عید قربان خبر داد.

به گزارش روزنامه حریت،‌ترکیهدر تعطیلات ۹روزه عید قربان از ۱۲تا ۲۰اکتبر میزبان حدود نیم‌میلیون گردشگر بود که از رشد ۱۱درصدی گردشگران این کشور نسبت به تعطیلات عید فطر امسال خبر می‌دهد که در ماه اوت قرار داشت.

این تعداد گردشگر حدود۲۵۰میلیون دلار ارز وارد چرخه اقتصادی کشوری کرده‌اند که در حال حاضر سالانه حدود ۲۵میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت ترکیه نیز قصد دارد این رقم را به ۵۰میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳برساند.

ترکیه به لطف بهار عربی در سال ۲۰۱۱هفتمین مقصد گردشگری جهان نام گرفت و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان ۵۰میلیون گردشگر باشد.

کنفرانس جهانی گردشگری در مالزی برگزار می‌شود

کنفرانس جهانی گردشگری با شعار ”توریسم جهانی: بازیگران و تعیین‌کنندگان اصلی“در مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، این کنفرانس با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و مقامات گردشگری کشورهای مختلف، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۱و ۲۲اکتبر)در شهر ”ملاکا“ی مالزی برگزار خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه‌ی این کنفرانس که روز دوشنبه‌ی این هفته برگزار می‌شود، طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، محمد نذری بن عبدالعزیز وزیر گردشگری مالزی و محی‌الدین یاسین معاون نخست وزیر این کشور سخنرانی خواهند کرد.

معاون گردشگری کشور از برگزاری نشست کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و عمان در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آبان ماه سال جاری خبر داد.

منوچهر جهانیان با بیان این خبر گفت: در راستای تحکیم روابط و تعاملات گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، دومین کمیته فنی مشترک گردشگری میان دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: پیگیری مصوبات اجرایی کمیته فنی مشترک گردشگری پیشین، ارائه راهکارهای توسعه گردشگری میان دو کشور، مذاکره در خصوص توسعه گردشگری سلامت، راه اندازی خطوط گردشگری دریایی، از میان برداشتن موانع موجود و فراهم آوردن زمینه ارتباط و تعامل هر چه بیشتر میان فعالین بخش خصوصی ایران و عمان از جمله مهم ترین محورهای نشست مذکور به شمار می آید.

گفتنی است نخستین کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و عمان در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ در شهر مسقط برگزار شده است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.