آشنایی با موزه توپکاپی ترکیه

به گزارش سرویس خبری ارک – کاخ توپکاپی واقع در شهر استامبول ترکیه ، بین سال های ۱۴۶۰ و ۱۴۷۸ میلادی به دستور سلطان محمد دوم بنا شده است. این کاخ نه تنها محل اقامت سلاطین عثمانی ، بلکه مرکز اداری و آموزشی دولت بود. تا اینکه ، پس از سقوط سلطنت عثمانی در سال ۱۹۲۲ ، کاخ توپکاپی به دستور مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) در ۳ آوریل ۱۹۲۴ به موزه تبدیل شد.

کاخ موزه ی توپکاپی بیش از ۸۶ هزار اثر ارزشمند دارد که عبارتند از نقره های عثمانی و اروپایی ، چینی آلات ، اشیای عتیقه ، البسه سلاطین ، تابلوهای نفیس نقاشی ، مینیاتورهای ارزشمند (ازجمله شاهنامه فردوسی) ، نسخه های خطی ، مجموعه های زیبای جواهرات ، ساعت ها و اسلحه ها و اشیای منتسب به پیامبران به خصوص اشیای پیامبر اکرم (ص) و ائمه علیهم السلام و اصحاب پیامبر اکرم (ص).

در این موزه ، شما می توانید از راهنمای تور در مقابل غرفه ی بلیط و یا از دستگاه های راهنمای صوتی در غرفه راهنمای صوتی استفاده کنید.

ساعات کاری موزه در فصل زمستان (از ۱۵ اکتبر تا ۱۵ آوریل) از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ می باشد.

بازدیدکنندگان می توانند از صرف نهار در رستوران کاراکول و کافه BKG در حیاط اول ، کافه BKG در حیاط دوم و رستوران کونیالی در حیاط چهارم لذت ببرند.

در مورد قوانین بازدید می توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • در هنگام ورود به بخش آثار مقدس حجاب خود را رعایت کنید.
  • عکس برداری در داخل موزه ممنوع می باشد.
  • به همراه داشتن ماشین کودک در بخش های مختلف موزه مجاز نمی باشد.
  • استفاده از سه پایه دوربین تنها با کسب اجازه امکان پذیر است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.