نیوزیلند؛ پایتخت ماجراجویی جهان

نیوزیلند پایتخت ماجراجویی جهان است. پیاده روی، غارنوردی، چتربازی، بانجی جامپینگ، اسکی و … شما را به سوی نیوزیلند فرا می خواند. کشوری که دارای زیبایی های طبیعی متنوع و خیره کننده ای است؛ از کوه های ناهموار  و دریاچه های بکر گرفته تا سواحل دیدنی و مناطق فعال آتشفشانی، همه و همه دلیلی برای سفر کردن به این کشور را فراهم می کنند. جزایری با پرندگان بی پرواز مانند کیوی و کاکاپو، مناطق منحصر به فردی را در این کشور تشکیل داده اند. کیوی نه تنها به عنوان یکی از نمادهای ملی نیوزیلند شناخته می شود، بلکه حتی مردم آن نام کیوی را برای خودشان برگزیده اند.

نیوزیلند به عنوان مقصدی محبوب برای بک پکرها، به یقین مقصدی مقرون به صرفه بوده و راه های بسیاری را برای صرفه جویی فراهم می کند.  نیوزیلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای مسافرت است که توصیه می کنیم سفر به این کشور زیبایی ها را هرگز از دست ندهید. این راهنما می تواند در برنامه ریزی سفر به شما کمک کند.

kayakingi_abel_tasman_national_park_790

نیوزیلند در جنوب غربی اقیانوس آرام و در ۱۷۵۰ کیلومتری جنوب شرقی استرالیا واقع شده است. این کشور شامل دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک می باشد که وسعت آن با ژاپن و بریتانیا برابر است.

پایتخت نیوزیلند، شهر ولینگتون می باشد و سایر شهرهای مهم آن عبارتند از اوکلند، هامیلتون، کریست چرچ و دونیدن. حدود ۹٫۷ درصد جمعیت نیوزیلند را مائوری ها، ۵ درصد را تیره ها و اکثریت جمعیت را اروپائیان تشکیل می دهند که ۷۳ درصد آن در جزیره شمالی زندگی می کنند.

wellington

نیوزیلند دارای فرهنگ بسیار منحصر به فرد و پویا می باشد. فرهنگ مائوری در زبان، هنر و حتی لهجه مردم تأثیر می گذارد. سفر به نیوزلند بدون تجربه فرهنگ و سنت مردم مائوری تکمیل نخواهد شد.

نیوزیلند دارای سه زبان رسمی انگلیسی، مائوری و زبان اشاره خاص افراد ناشنوا می باشد.

ساعت نیوزیلند ۹:۳۰ ساعت جلوتر از ایران است؛ زمانیکه ساعت در ایران ۸:۰۰ صبح می باشد، در ولینگتون ۵:۳۰ عصر است. پول رایج این کشور نیز دلار نیوزیلند ($NZ) می باشد.

خالی از لطف نیست اگر به این نکته نیز اشاره کنیم که امنیت این کشور بسیار زبان زد است؛ به طوری که شما با خیال راحت و بدون نگرانی می توانید با دوچرخه عازم سفر به جاده های نیوزیلند شوید. آمار جرم و جنایت نیز بسیار کم است. آب و هوای پاکیزه، ترافیک کم، وسعت بالا و منابع بسیار زیاد در کنار جمعیت کم و آرامش موجود از مزایای این کشور به حساب می آیند.

آب و هوای نیوزیلند:

نیوزیلند دارای آب و هوای معتدل و بارش بسیار زیاد بوده و بیشتر اوقات آفتابی است. آب و هوا برای مردم این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا درآمد عمده آن ها از زمین هایشان حاصل می شود. با توجه به اینکه نیوزیلند در نیمکره جنوبی واقع شده، دمای متوسط آن هنگام سفر به جنوب این کشور کاهش پیدا می کند.  شمال نیوزیلند نیمه استوایی و جنوب آن معتدل است. گرم ترین ماه های سال در این کشور، دسامبر، ژانویه و فوریه، و سردترین آن ها ژوئن، جولای و آگوست است. ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه تابستان این کشور محسوب می شوند. در این مدت، روزها طولانی و آفتابی، و شب ها معتدل است. تابستان این کشور بهترین زمان برای پیاده روی و انجام دیگر فعالیت های فضای باز است. سواحل زیبای نیوزیلند برای شنا، آفتاب گرفتن، قایقرانی و ورزش های آبی در فصل تابستان بسیار ایده آل می باشد.

Five-Adventure-Travel-Activities-in-New-Zealand

حمل و نقل:

برای سفر به نیوزیلند می توانید از مسیرهای مختلف استفاده کنید. هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و نیوزیلند وجود ندارد. ایرلاین امارات و ایرلاین اتحاد پرواز های مستقیم به فرودگاه اوکلند را دارا می باشند. این پروازها سریع و البته گران هستند.

مسیر دیگر پرواز اگرچه برای صرفه جویی مناسب بوده، تا حدودی طولانی به نظر می رسد. مسیر پروازهایی که از مالزی، سنگاپور، توکیو و چین می گذرد، از این نوع پرواز هستند.

اگر به قیمت بلیط حساس هستید، باید بگوییم که قیمت ها از دسامبر تا مارس بالاترین و از ژوئن تا اکتبر پایین ترین میزان را دارد. لازم به ذکر است که پروازها عمدتا به مقصد فرودگاه اوکلند انجام می گیرد.

در نیوزیلند مناطق مختلف از طریق اتوبوس، قطار و خطوط هوایی به یکدیگر مرتبط می شوند. فاصله شهرها کم بوده و شهرهای اصلی و مناطق توریستی همگی دارای فرودگاه می باشند.

مسافران می توانند مسیر بین جزیره شمالی و جنوبی را از طریق اتوبوس های دریایی بپیمایند. در اکثر شهرها در ساعات شلوغ اتوبوس ها حداقل هر ۲۰ دقیقه یک بار حرکت می کنند. ارزان ترین راه رفت و آمد مسیر بین اوکلند و ولینگتون قطار می باشد.

Auckland-New-Zealand-HD-Wallpaper-PC-1024x768

 در این کشور برای دوچرخه سواران نیز قوانینی وجود دارد. آن ها اجازه دارند که شب ها از چراغ استفاده کنند. باید همواره کلاه ایمنی داشته باشند. همچنین موظف اند علامت های جاده ها را رعایت کرده و در قسمت چپ جاده حرکت کنند و اجازه ندارند وارد پیاده رو شوند.

اگر می خواهید از رانندگی در جاده های نیوزیلند لذت ببرید، گواهینامه بین المللی خود را فراموش نکنید.

غذا و اقامت:

غذاهای نیوزیلند به دلیل مجاورت با دریا عمدتا حاوی ماهی و غذاهای دریایی است. ماهی و غذاهای دریایی همواره نقش قابل توجهی در رژیم غذایی مائوری داشته است.

نیوزیلند برای غذا و رستوران ارزش زیادی قائل است و این باعث شده تا رستوران های با کیفیتی در سطح شهرها وجود داشته باشد. البته هزینه صرف غذا در رستوران های نیوزیلند تاحدودی بالاست و قیمت تقریبی آن ۲۵ دلار آمریکا می باشد. اما می توانید ساندویچ با قیمت ۵ تا ۱۰ دلار در فست فودهایی مانند مک دونالد و بورگرکینگ پیدا کنید.

در مورد هزینه هتل نیز می توانیم بگوییم که هزینه اتاق های دو نفره برای یک شب از ۵۰ دلار  شروع می شود ولی قیمت ها به طور متوسط ۱۰۰ دلار است. همچنین در سراسر شهر کمپینگ هایی وجود دارد که هزینه آن ها برای هر شب ۱۰ دلار می باشد.

جاذبه های گردشگری نیوزیلند:

ولینگتون شهر توریستی نیوزیلند به شمار می آید و دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که موزه ها و گالری های بی شماری را در این شهر می توان یافت. سالانه نمایشگاه های متعددی در زمینه های مختلف هنری در شهر برگزار می شود و مردم از سراسر جهان برای دیدن چنین فستیوال هایی عازم این شهر می شوند.

علاوه بر جاذبه های منحصر به فرد ولینگتون، فرودگاه این شهر نیز خود به عنوان یک جاذبه تلقی می شود و از مجهزترین فرودگاه های اقیانوسیه است.

حتما می دانید که سه فیلم ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون در نیوزیلند فیلمبرداری شده بود. به عبارتی این فیلم گردشگران زیادی را برای نیوزیلند به ارمغان آورد. طبیعت بکر و وهمناک تصویر شده در این فیلم یکی از دلایل جذب ماجراجویان و گردشگران می باشد. هابیت دیگر فیلمی است که در این کشور فیلمبرداری شده است. (برای آشنایی بیشتر با دهکده هابیتون می توانید به مطلب هابیتون، جایی که همه چیز از آن جا آغاز شد!  مراجعه کنید)

Hobbiton New_zealand_slide

برخی از جاذبه های گردشگری نیوزیلند به شرح زیر است.

شبه جزیره کروماندل (Coromandel): این شبه جزیره به داشتن سواحل شن و ماسه سفید و طلایی مشهور است که مناظر ساحلی باشکوهی را در کنار جنگل پدید می آورد. بازدید خود را از شهر کوچک اما زیبای Thames آغاز کرده و توقف در سواحل آب گرم را فراموش نکنید.

Coromandel Peninsula

پارک ملی آبل تاسمان (Abel Tasman National Park): این پارک ملی یک مکان رویایی برای کوهنوردان است. فرقی نمی کند که با چه وسیله نقلیه ای به این مکان سفر می کنید؛ چه با قایق و چه با هواپیما، از این سفر لذت کافی را برده و در طول مسیر به تماشای پنگوئن های آبی و سایر پرندگان نادر این منطقه خواهید نشست.

Abel Tasman National Park

برج آسمان (Sky Tower): این برج با ارتفاع ۳۲۸ متر بلندترین ساختمان در نیمکره جنوبی می باشد که به طور آزاد ایستاده است. شما می توانید با صرف یک وعده غذایی در رستوران گردان این برج، چشم اندازی با فاصله ۸۰ کیلومتر را مشاهده کنید.

Auckland_City_Highlights_New_Zealand

روتوروا (Rotorua): این شهر به خاطر داشتن چشمه های آبگرم متعدد معروف است. فوران طبیعی بخار، آب گرم و لجن گاهی اوقات در مکان های جدید رخ می دهد.

Rotorua

پارک ملی تانگاریرو (Tangariro National Park): اولین پارک ملی نیوزیلند، تانگاریرو، دارای اکوسیستم متنوعی از قبیل دریاچه های آرام، آتشفشان فعال، مزارع، جنگل و فلات های صحرا مانند می باشد.

Tongariro National Park

تنگه میلفورد (Milford Sound): تنگه میلفورد با قله چشمگیر و آب های آبی تیره خود، شگفت انگیزترین مناظر ساحلی جهان را ارائه می دهد. آبشارهای متعددی که از صخره ها به سمت پایین سرازیر می شود، به زیبایی این جزیره جنوبی می افزاید.

Milford Sound

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.