اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید (قسمت دوم)

مکان های گردشگری معمولی همانند موزه، بناهای تاریخی یا مناظر طبیعی را فراموش کنید. قرار است در اینجا شما را با « توریسم سیاه » آشنا کنیم. توریسم سیاه به مکان های تاریخی اطلاق می شود که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ ارتباط دارد. مکان هایی که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم، همه شامل این تعریف می شوند؛ از گورستان شیلی با گورهای باز گرفته تا جنگل خودکشی در ژاپن، مکان هایی هستند که به هیچ عنوان شب نباید از آنها بازدید کنید.

پارک Okpo – کره جنوبی

Okpo Land, South Korea

1

پارک Okpo، در حومه شهر Okpo در کره جنوبی قرار دارد و محلی برای تفریح به شمار می رفته است. البته این شهربازی، فقط یک ترن هوایی و چند دستگاه بازی محدود داشته است. این پارک در سال های اولیه ساخت، بسیار پربازدید بوده است اما پس از دو حادثه مرگبار، در سال ۱۹۹۹ میلادی بسته شد. هر دو قربانی دو کودک بودند که از دستگاه بازی پرت و کشته شده بودند. پس از دومین مرگ، مدیر این پارک آن را تعطیل کرد. دستگاه های این شهربازی به حال خود رها شدند. پس از سال ها، گیاهان و درختان اطراف آن رشد کردند و منظره ای عجیب و ترسناک درست کردند. به همین دلیل، در سال ۲۰۱۱ میلادی، این پارک به طور کلی منهدم و تخریب شد و زمین آن برای فروش گذاشته شد. اما همچنان خریداری برای آن پیدا نشده است.

گورستان La Noria – شیلی

La Noria Cemetery, Chile

2

La Noria زمانی یک روستای معدنی پررونق بود اما پس از چندین رکود اقتصادی، این روستا به طور کامل تخلیه و بی رونق شد. این شهر خودش همانند شهر ارواح و به اندازه کافی ترسناک هست، اما گورستانی هم دارد که آن را مخوف تر و ترسناک تر کرده است. افسانه های زیادی در مورد این گورستان وجود دارد. یکی از آنها این است که مرده ها شب هنگام از گورها  بیرون می آیند. بسیاری از بازدیدکننده ها از این صحنه ها عکس برداشته اند تا ادعای خود را ثابت کنند. این گورستان گورهای روباز دارد که موجب تعجب بازدیدکننده هاست که چرا در آن زمان این کار را می کردند.

دخمه زیرزمینی لندن – انگلستان

London Dungeon, England

3

این دخمه در سال ۱۹۷۴ میلادی در مرکز لندن گشایش یافت و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری لندن به شمار می رود. در این دخمه، بسیاری از رویدادهای ترسناک و خونین شهر در طول تاریخ بازسازی شده است. از جمله می توان به قاتل زنجیره ای زنان به نام Jack the Ripper اشاره کرد که قربانی های خود را سلاخی می کرده است. این مکان، یکی از مکان های توریسم سیاه است.

زندان آلکاتراز – کالیفرنیا، آمریکا

Alcatraz Federal Penitentiary, California, USA

4

آلکاتراز یکی از زندان های مریکا بود که به شدت از آن محافظت می شد و فرار از آن تقریبا ناممکن به شمار می رفت. این زندان، در جزیره آلکاتراز قرار داشت و حدود ۱٫۲۵ مایل از نخستین خشکی یعنی سان‌فرانسیسکو فاصله دارد. در این زندان خطرناک ترین زندانی های آمریکایی  نگهداری می شدند تا هیچ گونه راه فراری نداشته باشند. ۱۵۷۶ خلاف کار، قاتل زنجیره ای، گانگستر و قاتلان بی رحم در این مکان نگهداری می شدند و اکنون به موزه تبدیل شده است. این موزه سالانه ۱٫۵ میلیون بازدیدکننده دارد.

جزیره عروسک ها – مکزیک

Island of the Dolls, Mexico

5

این جزیره روی رودخانه Teshuilo در Xochimilco در نزدیکی مکزیک واقع شده است. این جزیره یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری مکزیک است. این مکان داستان غم‌انگیزی دارد. تنها ساکن آن فردی به نام «دان جولیان سانتانا» بوده که جسد دختری را که در کانال آب غرق شده بوده را پیدا می کند. این مرد توسط روح این دختر تسخیر می شود و برای او عروسک می خریده است. برای تامین هزینه خرید عروسک ها میوه ها و سبزیجات زمین خود را می فروخت. اما گویا اینها روح دختر را ارضا نمی کرده است. زیرا جسد این مرد در همان قسمت کانال که دختر غرق شده بود، پیدا شد. در حال حاضر، همه این عروسک ها همچنان در این جزیره هستند و به همین دلیل، به یک مکان گردشگری سیاه تبدیل شده است.

Ridges – اوهایو، آمریکا

The Ridges, Ohio, USA

6

تا پیش از اینکه نام Ridges روی این مکان گذاشته شود، به بیمارستان روانی اوهایو شهرت داشته که از سال ۱۸۷۴ تا ۱۹۹۳ میلادی فعال بوده است.در حال حاضر به منطقه ای در نزدیکی های دانشگاه اوهایو تعلق دارد. این بیمارستان برای جراحی «لب برداری»  (جراحی مغز) شهرت داشته است. در حال حاضر، این ساختمان به عنوان سیزدهمین مکان مشهور دنیا که توسط ارواح تسخیر شده است، شناخته می شود. داستان های عجیب بسیاری برای این بیمارستان نقل شده است. اما از همه وحشتناک تر مربوط به زن بیماری است که از بیمارستان فرار می کند و تا ۶ هفته خبری از او نمی شود. سپس جسد او را پیدا می کنند. او لباس هایش را درآورده بوده، آنها را بسیار مرتب تا کرده بوده و در کنار خود گذاشته بوده است. روی سطح بتنی دراز کشیده و مرده بوده است.

Belchite – اسپانیا

Belchite, Spain

7

شهرکی که در ۲۵ مایلی  جنوب غربی  Zaragoza در Belchite قرار دارد را ارواح  تسخیر کرده اند. در ژوئن سال ۱۸۰۹ میلادی، ارتش دو کشور فرانسه و اسپانیا با هم وارد جنگ شدند. در خلال ماه های اوت و سپتامبر سال ۱۹۳۷ میلادی این روستا خراب شد. پس از سال ۱۹۳۹ میلادی، یک روستای جدید روی ویرانه های قبلی شناخته شد. اما گفته می شود ارواح این مکان را تسخیر کرده اند و به همین دلیل یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

میدان جنگ سم – فرانسه

Somme battlefields, France

8

این میدان در منطقه روستایی در کنار رود سم در شمال فرانسه است. در جنگ جهانی اول نیروهای فرانسه و انگلیس با هم متحد شده بودند تابر علیه آلمان ها بجنگند. جنگی که در خلال اول جولای و ۱۸ نوامبر سال ۱۹۱۶ روی داد یکی از بزرگ ترین جنگ های جهانی اول بود.  در این جنگ، یک میلیون انسان کشته شدند. در این میدان موزه ای برای یادبود کشته شده های این جنگ خونین و عظیم ساخته شده است.

Choeung Ek – کامبوج

Choeung Ek, Cambodia

9

این منطقه در جنوب کامبوج قرار دارد  و قبلا باغ بزرگی بوده است. اما اکنون گورستان کشته شده ها و قربانی های رژیم Khmer Rouge است که در خلال سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ میلادی ادامه داشته است. حدود ۹ هزار جسد و ۵ هزار جمجمع و اسکلت انسان در این بنا نگهداری می شود.

اردوگاه آشوئیتس – لهستان

Auschwitz concentration camp, Poland

10

این اردوگاه کار اجباری در جنوب لهستان در Oswiecim قرار دارد. در این اردوگاه، بیش از ۱٫۱ میلیون زندانی کشته شده اند که ۹۰ درصد آنها یهودی بوده اند. شرایبط زندگی در این کمپ کار اجباری بسیار غیرانسانی و دشوار بوده است. بسیاری از زندانی ها در اتاق های گاز کشته می شدند و برخی نیز در اثر عفونت، اعدام یا در نتیجه آزمایش های پزشکی غیر انسانی جان خود را از دست می دادند. پس از جنگ جهانی دوم، این کمپ به عنوان نماد هولوکاست به موزه تبدیل شد. در یکی از اتاق های این موزه کوهی از عینک ها و کفش و … وجود دارد.

قلعه Bran – رومانی

Bran Castle, Romania

11

این قلعه در مرکز رومانی قرار دارد و متعلق به حاکم ظالم رومانی در قرن ۱۵ میلادی است. در طول خلافت این حاکم، هر که با او مخالفت می کرده است به صلابه کشیده می شد یا به کشورهای دور همانند آلمان یا دیگر نقاط اروپا تبعید می شده است.

فوکوشیما – ژاپن

Fukushima, Japan

12

در اول ماه مارس، یکی از بزرگ ترین فجایع هسته ای دنیا در فوکوشیما روی داد. در اثر تسونامی، نیروگاه هسته ای فوکوشیما منفجر شد و پرتوهای رادیواکتیو در منطقه منتشر شدند. پس از فاجعه چرنوبیل، این بزرگ ترین انفجار هسته ای دنیا بود. مکان این نیروگاه به موزه تبدیل شده است.

گورستان جاشمعی – کانزاس، آمریکا

Stull Cemetery, Kansas, USA

13

گورستانی در کانزاس قرار دارد «دروازه جهنم» نیز نامیده می شود. گفته می شود این منطقه تقدس ندارد و روحانیون مسیحی حتی حاضر نیستند از بالای این گورستان پرواز کنند. مردم بسیاری دوست دارد وارد این منطقه بشوند. اما پلیس برای هرکسی که بی اجازه وارد شود، یکهزار دلار جریمه نقدی تا ۶ ماه حبس تعیین کرده است.

می توانید قسمت اول این مطلب را در لینک زیر مشاهده کنید:

اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید (قسمت اول)

منبع : bartarinha.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

3 Comments

  1. ajibe ???

  2. ajibe mage na ?????

  3. مطلب جالبی بود خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.