سفر به فیلیپین، دنیایی با هفت هزار جزیره

سفر به فیلیپین بسیار زیبا و لذت بخش است؛ سواحل منحصر به فرد، مردم دوست داشتنی، طبیعت دلنشین و قیمت های مقرون به صرفه، همه و همه آماده ارائه سفری رویایی برای شما هستند. پس با ما همراه باشید تا همزمان با کسب اطلاعاتی در مورد این کشور، نظاره گر تصاویر زیبا و جالب شوید.

فیلیپین یکی از کشورهای آسیایی است که از جزیره های کوچک و بزرگ تشکیل یافته و هیچ مرز خاکی ندارد. این کشور در جنوب شرقی آسیا، در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین و دریای فیلیپین و در شرق کشور ویتنام قرار گرفته است.

فیلیپین متشکل از ۷۱۰۷ جزیره است که سه جزیره معروف و بزرگ آن لوزون، ویسایاس و میدانائو نام دارند. پایتخت این کشور مانیل است که با وجود پیشرفت های زیاد در سال ها اخیر، هنوز هم یکی از ارزانترین شهرهای دنیا می باشد.

فیلیپین در سال‌های پیش از میلاد یکی از مراکز بازرگانی در منطقه جنوب شرقی آسیا بود. نخستین اروپاییانی که به این جزایر آمدند، همراهان فردیناند ماژلان کاشف معروف بودند که در سال ۱۵۲۱ میلادی به همراه او این جزیره را کشف کرده و پای به این سرزمین نهادند.

در جنگ بین آمریکا و اسپانیا مستعمره آمریکا گشت و سپس در جنگ جهانی دوم به تصرف ژاپن درآمد و در سال ۱۹۴۶ در حالی که مانیل ویرانه‌ای بیش نبود، حکومت جمهوری در این کشور به وجود آمد. حضور پرقدرت آمریکا تاثیری عمیق بر جامعه فیلیپین نهاده‌ است. به طوری که این جامعه هم اکنون تلفیقی از فرهنگ آسیایی و کاتولیک اسپانیایی و سرمایه‌داری آمریکایی است.

مردم فیلیپین یکی از مهربان ترین و دوست داشتنی ترین مردم جهان هستند که بسیار مهمان نواز بوده و همواره خوشحال و خندان به نظر می رسند و عاشق خوانندگی و رقص هستند.

در فیلیپین آزادی مذهب وجود دارد، ۹۰% مردم مسیحی، ۸۱% کاتولیک، ۹% پروتستان و بقیه مسلمان هستند. گفتنی است که بیشتر مردم مسلمان در جزیره میندانائو در جنوب ساکت می باشند.

زبان مردم این کشور تاگالوگ است، در حالیکه زبان انگلیسی نیز رایج می باشد.

ساعت به وقت فیلیپین چهار ساعت و نیم جلوتر از ایران می باشد. واحد پول کشور نیز پزو (PHP) بوده و لازم به ذکر است که هر دلار آمریکا تقریبا معادل با ۴۷ پزو است.

Philippines (13)

حمل و نقل در فیلیپین:

تورهای مختلف با قیمت ها و امکانات متفاوت برای فیلیپین برگزار می شوند که با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و با خیال آسوده سفر کنید. اما اگر مایل باشید می توانید بلیت هواپیما را از یکی از ایرلاین های گلف ایر، امارات، اتحاد یا قطر خودتان تهیه و رزرو کنید. قیمت بلیت (یک طرفه) هر کدام از آن ها بسته به ایرلاین، حدود ۲ تا ۳ میلیون می باشد. طول مدت پرواز نیز در کل تقریبا ۱۵ ساعت است.

در شهرها بهتر است از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید؛ سه چرخه ها، جیپنی ها (اتوبوس های کوچکی که تنها در فیلیپین یافت می شود)، قطارهای شهری و اتوبوس ها این امکان را برای شما فراهم می کنند. پیشنهاد ما این است که تنها یک بار هم که شده گشت و گذار با جیپنی را تجربه کنید زیرا این اتوبوس ها یکی از منابع جذب توریست و سمبل حمل و نقل در فیلیپین محسوب می شود. قیمت ۳ کیلومتر اول جیپنی ۴ پزو است و به ازای هر یک کیلومتر متوالی یک پزو افزایش می یابد.

Philippines (8)

بهترین زمان سفر به فیلیپین:

فیلیپین با توجه به قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. پس باید در انتخاب زمان سفر دقت کنید تا سفری به یادماندنی داشته باشید. بهترین زمان ماه های نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن) است که آب و هوای فیلیپین معتدل می باشد.

غذا و اقامت در فیلیپین:

همچون سایر ویژگی های کشور فیلیپین، فرهنگ تغذیه مردم آن نیز منحصر به فرد است. “آدوبو”، “لچون” و “پانسیت” از جمله غذاهای معروف این کشور می باشند.

قیمت هتل در فیلیپین مثل همه جای دنیا به درجه و ستاره آن بستگی دارد، اما برای اینکه از نرخ آن ها مطلع شوید بهتر است بگوییم حداقل هتل مناسب شبی حدود ۳۰- ۴۰ دلار است.

Philippines (1)

جاذبه های گردشگری فیلیپین:

فیلیپین کشوری است که جاذبه های دیدنی آن را نمی توان در چند سطر گنجاند، از شهرهای بزرگ و توریستی مثل داوائوسیتی گرفته تا جزایر رویایی همچون پالاوان، بوراکای، هاندرد ایلند و پورتو گالاریا، مکان های بسیار زیبایی را برای گردشگران فراهم کرده اند.

از جمله دیدنی های فیلیپین عبارتند از: رودخانه زیرزمینی پورتوپرنسس، شالیزارهای بانائو، رودخانه دونسول، تپه های شکلاتی، شهر تاریخی ویگان، دهکده ال نیدو، جزیره باتان، دریاچه پیناتوبو، کلیسای سنت آگوستن در مانیل، معبد تائوئیست و قلعه سانتیاگو.

اگر می خواهید سفر شما با شور و شوق مردم این کشور همراه شود، برای ۱۶ دسامبر تا ۶ ژانویه (۲۵ آذر تا ۱۶ دی) برنامه سفری بچینید تا همزمان با گشت و گذار، شاهد جشن ها و مراسم های مردم فیلیپین برای کریسمس نیز باشید.

Philippines (3)

Philippines (4)

Philippines (5)

Philippines (6)

Philippines (7)

Philippines (9)

Philippines (11)
Philippines (14)
Philippines (2)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.