سیم کارت گردشگری در راه است

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی سیم کارت گردشگری تا ۵ مهرماه امسال خبر داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که تاکنون حدود ۶۰ درصد این طرح آماده شده، اما توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است، اظهار داشت: سیم کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران بویژه خارجی‌ها طراحی شده است. ما امیدواریم تا ۵ مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.

وی با اشاره به متفاوت بودن سیم کارت گردشگری با سیم کارت‌های معمولی تلفن همراه گفت: این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

به گفته‌ی رحمانی‌موحد‌، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصا و یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم کارت گردشگری اقدام کنند.

وی همچنین افزود: هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به کار گردشگران خواهد آمد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری گفت:این سیم کارت‌ها اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.