نمایش اشیای تاریخی جدید در موزه تخت جمشید

خبرگزاری ارک: مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید از جایگزینی و تغییر اشیای موزه این پایگاه خبر داد و گفت: در نظر داریم تا دفتر بنیاد پارسه از پشت موزه تخت جمشید به جای دیگری انتقال داده شود تا فضای موزه گسترش پیدا کند.

مسعود رضایی منفرد به خبرنگار مهر گفت: امسال فاز دوم موزه تخت جمشید افتتاح و ویترین های آن نیز تغییر کرد همچنین اشیای جدیدی در حال کلاسه بندی برای نمایش در موزه است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با تغییر و تحولات در موزه تخت جمشید، آثار و اشیای جدیدی را به نمایش بگذاریم بنابراین هر چند وقت یک بار اشیای موزه ای از گنجینه بیرون آمده و جایگزین آثار قبلی می شود.   اکنون در تمامی ویترین های موزه تخت جمشید ۱۶۸ شی مربوط به این مجموعه جهانی نمایش داده شده که شامل مهره ها، لوحه ها، مفرغ های استفاده شده در تخت جمشید، دهنه اسب، کتیبه های گلی و … است.

رضایی بیان کرد: در فازهای بعدی ساماندهی موزه، به دنبال این هستیم که دفتر بنیاد پارسه از پشت موزه تخت جمشید به مکان دیگری منتقل شود تا بتوان فضای موزه را گسترش داد.

اما هنوز مکانی برای بنیاد پارسه انتخاب نشده است. موزه تخت جمشید در حال حاضر دارای سه گالری و یک تالار مرکزی است که هر بخش به نمایش اشیاء و عکسهایی از دوره هخامنشی و مجموعه تخت جمشید اختصاص یافته است.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: یک قرارداد پژوهشی درباره طرح حفاظت پیشگیرانه و مدیریت بحران موزه تخت جمشید بسته ایم در این طرح بحث های آلودگی محیطی مانند رطوبت و … بررسی می شود که در قالب طرحهای بلند مدت باید انجام شود. به نظرم باید همه موزه ها و محوطه های تاریخی چنین طرحی را داشته باشند.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.