هتل ملک التجار یزد، اولین هتل خشتی در جهان

هتل ملک التجار  تغییر کاربری یک خانه تاریخی است که حدود ۱۲۰ سال قبل در یکی از بازارهای مهم شهر یزد ساخته شده است و در واقع گران ترین و بهترین هتل سنتی در شهر یزد است. هتل ملک التجار یزد اولین هتل خشتی در جهان است که از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده و مجددا در سال ۱۳۹۰ بازسازی شده است.

58_big

yazd-12-87-32هتل

خانه را جـد مـلک التجـار موسوم به حاج علی عسگر شیرازی ساخته است و چهار نسل به طور متوالی در آن زندگی کرده اند. نقاشی اتاق های این خانه کار یک نقاش شیرازی است که از حیث اسلوب کاملاً با نقاشی های عمارت نارنجستان شیراز همسان است.

745Untitled malek-altojar-hotel-yazd

این بنای تاریخی هم اکنون بعنوان هتلی لوکس بنام هتل ملک التجار یزد با حفظ اصالت تاریخی، فعالیت می نماید و با امکانات کامل رفاهی، در محیطی زیبا و یادآور تاریخ ایران زمین آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران شهر یزد است.

هتل در دل معماری اصیل یزدی و بافت تاریخی یزد، جنب بازار و میدان خان قرار دارد. مدخل خانه به اسلوب روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بلند است و برای رسیدن به هتل بایستی از میدان خان و بازار پنجه علی عبور کرد ، ورودی آن دارای کوچه ای باریک و دراز و با دیوار هایی بلند است و به این دلیل نمی توانید با ماشین تا جلوی درب هتل بروید .

malek-altojar-hotel-yazd-3

این خانه از اتاق های متعددی تشکیل شده، که هر اتاق ویژ گی های خاص خود را دارد. هتل دارای ۲۳ اتاق و با ظرفیت ۵۵ تخت می باشد و به دلیل زیبایی های منحصربه فردش مکانی ایده آل برای میهمانان و گردشگران با سلیقه و در جستجوی آرامش و زیبایی می باشد. همچنین حیاط مرکزی و زیرزمین آن به عنوان رستوران سنتی با ارائه انواع غذاهای ایرانی و غیر ایرانی و قهوه خانه آمادگی کامل برای برگزاری مراسم مختلف را دارد.

نباید انتظار خدمات لوکس و خاص از هتل ملک التجار داشته باشید ولی اگر به دنبال اقامت در دل خانه ای با معماری زیبا و و سفری شگفت انگیز در زمان هستید این هتل به خوبی می تواند انتظار شما را برآورده کند.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.