سنگی زیبا و خارق العاده در روستای مه گردی

یکی از جاذبه‌های طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد روستای زیبای مه‌گردی در شمال شهر زیبای سرفاریاب و دامنه‌های کوه استوار نیر است.

مه‌گردی گرچه اکنون به علت مهاجرت ساکنان خود چندین سال است که خالی از سکنه است؛ اما جاذبه طبیعی بکر و چشمه‌های جوشان آن همواره مأمن گردشگران و طبیعت دوستان است.

این منطقه زیبا و رویایی دارای پوشش گیاهی متنوع و طبیعت دل‌انگیزی است که اگر نتوان گفت بی‌نظیر، اما کم‌نظیر است.البته چیزی که در «مه‌گردی» بیش از هر چیز دیگر خودنمایی می‌کند و به عنوان نماد این منطقه شناخته می‌شود؛ سنگ زیبا و خارق‌العاده‌ای است که به «سنگ چهره» مشهور است.

سنگ چهره در ۱۰۰ متری روستای متروکه مه‌گردی و بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۸۰۰ متر قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۷۰۰ متر است.

41

سنگ چهره بر روی تکیه گاهی کوچک و با با ابعادی که شاید حدود ۴ مترمربع باشد در  در لبه پرتگاه قرار گرفته است و این طور بنظر می رسد که هر لحظه ممکن است سقوط کند . از قرار معلوم این  سنگ صدها سال است که  به همین صورت پابرجا مانده، اما هر آن ممکن است بخاطر ضربه دیدن و یا فشاری که به ان وارد می شود تعادلش به هم بخورد و سقوط کند و این موضوع را باید کوهنوردان و کسانی که از این منطقه دیدن می کنند دقت کنند.

سنگ چهره به دلیل قرار گرفتن در لبه پرتگاه بلند از بیشتر مناطق سرفاریاب قابل مشاهده است و با استقامت خود درس بردباری به انسان‌های پائین دست خود داده است.

متاسفانه در زیر تکیه جای سوراخ هایی که با قلم کنده شده دیده میشد ظاهراً افرادی خواسته اند این سنگ را از زیر سست کنند که سقوط کند ولی چون شیب اش بطرف پشت و نه بطرف پرتگاه است فکر می کنم اگر چنین کاری کنند سنگ به عقب و شاید روی کسی که می خواسته ان را بیندازد سقوط کند.

13911219000651_PhotoL

13911219000658_PhotoL

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.