قبیله ای مخوف با انگشتان قطع شده زنان در اندونزی

دره بالیم در اندونزی که قبیله دانی را در خود جای داده است، یکی از شگفت انگیزترین مکان های روی زمین می باشد. این مقصد را به افراد ماجراجو، و علاقمند به یادگیری  روش های عجیب زندگی پیشنهاد می کنیم. این دره مکانی کاملا استثنایی و گم گشته است که توجه هر کسی را به خود جلب می کند.

این دره با ارتفاع تقریبی ۱۸۰۰ متر از سطح دریا، توسط کوه هایی به ارتفاع ۴۵۰۰ متر احاطه شده است. مساحت این دره ۶۰×۳۰ کیلومتر می باشد.

قبیله دانی در دره بالیم (21)

قبیله دانی در دره بالیم (15)

دره بالیم و مردم قبیله دانی مدتی طولانی در انتظار کشف شدن بودند. این مکان که توسط کوه های بلندی محصور شده است، همواره به صورت پنهان باقی مانده بود تا اینکه در سال ۱۳۹۸ خلبانی به نام ریچارد آرچبولد متوجه شد که ساکنانی در میان کوه های بلند وجود دارند. پس از آن سرانجام دره بالیم و قبیله دانی توسط پیور لوک کشف شد.

خانه آن ها به شکل کلبه ای گرد یا بیضی ساخته شده و توسط نرده هایی محصور می شود. مردم این قبیله به کشاورزی مشغولند و زمین های کوچک زراعی خود را مرزبندی می کنند. همین دلیل باعث شد که ریچارد آرچبولد متوجه آن ها بشود. آداب و رسوم و فرهنگ قبیله دانی بسیار غنی، جالب و وحشتناک است.

قبیله دانی در دره بالیم (18)

اگرچه این قبیله خیلی دیر کشف شده، با این حال یکی از شناخته شده ترین قبایل گینه نو محسوب می شود. یکی از دلایل اصلی بهتر شناخته شدن قبیله دانی، دسترسی آسان این دره در این روزها است. روستاهای دانی همواره توسط گردشگران متعددی مورد بازدید قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های مخوف این قبیله آدم خوار بودن آن هاست. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این قبیله که باعث شهرت آن شده است، مومیایی های دودی چند صد ساله می باشد. دو مورد از آن ها را می توان در دره بالیم در روستاهای آکیما و جیویکا مشاهده کرد.

قبیله دانی در دره بالیم (9)

استخراج نمک توسط ساقه های موز غوطه‌ور نیز یکی دیگر از آداب و رسوم شناخته شده این قبیله است.

دیگر آداب و رسوم مخوف این قبیله به این صورت است که اگر فردی در این روستا بمیرد، هر کدام از اقوام مونث وی بخشی از انگشتانشان را قطع می کنند. مبلغان زیادی تلاش کرده اند این فرهنگ را از قبیله پاکسازی کنند ولی هنوز هم می توان زنانی را با دست های تکه تکه شده در روستاهای دانی یافت.

لازم به ذکر است که مردم این قبیله معمولا عاری از هرگونه لباس هستند.

اگر دل و جرات دیدن این قبیله را از نزدیک داشته باشید، بهتر است سفری به این دره داشته و در کنار مناظری زیبا و رویایی، مردمی مخوف و باورنکردنی را از نزدیک ببینید.

قبیله دانی در دره بالیم (20)

قبیله دانی در دره بالیم (14)

قبیله دانی در دره بالیم (17)

قبیله دانی در دره بالیم (8)

قبیله دانی در دره بالیم (11)

قبیله دانی در دره بالیم (12)

قبیله دانی در دره بالیم (7)

قبیله دانی در دره بالیم (6)

قبیله دانی در دره بالیم (5)

قبیله دانی در دره بالیم (4)

قبیله دانی در دره بالیم (3)

قبیله دانی در دره بالیم (13)

قبیله دانی در دره بالیم (10)

قبیله دانی در دره بالیم (16)

قبیله دانی در دره بالیم (22)

قبیله دانی در دره بالیم (19)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.