آبشار اوگینک

آبشار اوگینک دراستان سیستان و بلوچستان قرار دارد. آبشار اوگینک با نام محلی گر پشت ۸۰ متر ارتفاع دارد که در فاصله ۳ کیلومتری غرب روستای اوگینک از توابع بخش لاشار شهرستان نیکشهر واقع است و بزرگترین آبشار سیستان و بلوچستان است. این آبشار در محاصره کوه‌های زیبا و سرسبز، مکانی مناسب برای دوستداران ورزش کوهنوردی و طبیعت‌دوستان و گردشگران در فصل بهار است.
بخش لاشار یکی از بخش‌های شهرستان نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان ایران است. آب و هوای بخش لاشار در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهای باران آور موسمی در فصل تابستان و بادهای باران آور غربی در فصل زمستان در این منظقه موجب ریزش پراکنده باران می‌شود.

اوکینگ 3

ساخت جاده ترانزیتی چابهار – ایرانشهر- زاهدان- میلک و عبور آن از حوزه شهرستان نیکشهر فرصت بسیار خوبی برای گردشگران ایجاد کرده تا از مناظر طبیعی و روستاهای سرسبز بخش لاشار دیدن کنند. آبشارها و چشمه‌های آبگرم شیرآباد(پوتاپ) با مناظر زیبا و دیدنی رودخانه آن واقع در فاصله ۱۵ کیلومتری محور ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محل دو راهی شرق روستای هریدوک،روستای کوپچ با طبیعت پر جلوه وسوزندوزی منحصربه‌فردش وآبادی کشیگان با طبیعت و رودخانه زیبا در جنوب روستای کوبچ قرار دارد جای زیبا برای تفریح و سرگرمی است.

اوکینگ-1

روستای تنگ سرحه و روستای پیپ با طبیعت بکر و چشم اندازهای طبیعی و انواع پوشش گیاهی، وجود گیاهان دارویی، انواع پرندگان وحشی، نخلستانها، چشمه‌های آب در دامنه کوه، رودخانه تنگ سرحه با داشتن صخره‌ها و استخرهای طبیعی و سرسبزی طبیعت آن، گوشه‌ای از جذابیت‌های بخش لاشار نیکشهر است. آبشار گواتامیچ در شرق روستای پیپ به فاصله دو کیلومتری جاده ترانزیت نیکشهر به ایرانشهر و روستای گردشگری بغدان با طبیعت زیبا و دل انگیز و وجود رودخانه پرآب و مناظر دیدنی، باغات میوه‌های گرمسیری و سردسیری در حاشیه رودخانه با چشم اندازهای طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران ورزش کوهنوردی و طبیعت گردان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.