پل موسی، جایی که آب برای عبور شما شکافته می شود!

خط دفاعی برابانت غرب که قدمت آن به قرن هفدهم برمی گردد، از قلعه ها و شهرستان هایی ساخته شده است. این خط دفاعی به عنوان خندقی استفاده می شد که با عمق زیاد خود مانع پیش روی غارتگران با پای پیاده می شد ولی با این وجود برای قایقرانی کم عمق بود. این خط دفاعی در قرن نوزدهم نیازمند تعمیر بود اما یک برنامه مرمت اخیر انجام شده که منجر به ایجاد پلی “نامرئی” در هالسترن (Halsteren)، هلند شده است.

Fort de Roovere بزرگ ترین قلعه در این خط می باشد و توجه خاصی به این منطقه به منظور تبدیل به یک منطقه تفریحی برای دوچرخه سواری و پیاده روی اعمال شده است. این کار بدون هیچ اختلالی در ظاهر خندق با درست کردن یک پل نامرئی انجام شده است. نیاز به یک پل در این منطقه آرزویی بود که “پل موسی” آن را محقق کرد.

این پل به طور کامل از چوب ضدآب ساخته شده که مانند یک سنگر در درون آب نهفته و چشم انداز محیط اطراف تغییر چندانی پیدا نکرده است. اگر از دور به این نقطه نگاه کنید چیز خاصی به نظرتان نخواهد آمد؛ ولی وقتی نزدیک تر شوید، ناگهان متوجه می شوید که از میان گودالی پر شده از آب، راهی برای عبورتان باز شده است.

اگر شما برای رفتن به پایین و گذشتن از زیر خط آب نگران هستید، مطمئن باشید که معماران RO&AD این پل را با ایمنی کامل طراحی کرده اند و جاری شدن سیل نمی تواند مشکلی ایجاد کند. ارتفاع آب توسط سدهای قابل تنظیم در هر دو طرف خندق کنترل می شود و هنگامی که آب بالا می رود، پیش از پل ابتدا به سدها می رسد. در این قسمت همچنین پمپ هایی وجود دارد که تنها در صورت سرریز شدن آب سدها فعال می شود.

عبور از این پل این امکان را فراهم می کند تا از محیط اطراف لذت ببرید. همچنین باعث می شود که شما تصور کنید آب فقط برای شما به دو قسمت تقسیم شده تا از میان آن بگذرید. احتمالا متوجه شده اید که ایده اصلی ساخت آن اشاره دارد به یکی از داستان های مذهبی در مورد شکافته شدن دریای سرخ توسط حضرت موسی که راه را برای عبور بنی اسرائیل و فرار از چنگ فرعون باز کرد. با عبور از میان این پل شما به پیشواز شاهکارهای معماری هلندی می روید.

پل موسی

پل موسی1

پل موسی2

پل موسی3

پل موسی5

پل موسی4

پل موسی10

پل موسی6

پل موسی9

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.