چشم اندازی تماشایی از پل‌هایی که شما را به دنیایی دیگر می‌برند

شاید پل‌های سنگی یا آجری کهنسالی که با خزه پوشیده شده‌اند را بتوان بخشی جدایی ناپذیر از هر منظره‌ی تماشایی و جالب توجهی دانست که در کنار رودخانه یا مناظر روستایی بسیاری قابل مشاهده هستند. پل‌هایی که لحظه‌ای ایستادن در کنار یا روی آنها، شما را وارد قلمرویی تازه، رویایی و مملو از افسونی شگفت آور می‌کند. در این گزارش تصویری همراه شما هستیم با مروری بر تعدادی از این سازه‌های جادویی.

پل‌های مطلب امروز ما، اغلب قدیمی و مرموز جلوه می‌کنند. شاید برای‌تان جالب باشد  بدانید پل‌های قوسی شکل تنها با کمک وزن خود این شکل خاص و تماشایی را حفظ می‌کنند. سنگ‌های پشتیبان این پل‌ها بدون کمک سنگ‌های فوقانی و وزن آنها،  قادر به حفظ شکل و ساختار خود نیستند. در نتیجه این ساختار محکم و قابل توجه از معماری پیچیده بهره برده است. هر چند که گاهی قاب بندی کل سازه  تا زمانی که باقی اجزا تحمل و ایستایی کافی را بدست آورند، ار چوب ساخته می‌شده است.

اما فارغ از اصول معماری و مهندسی که از دیر باز در ساخت این سازه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساختار کلی آنها در همراهی با محیط اطراف گاهاً خالق مناظری شگرف و زیبا است که نفس را در سینه حبس می‌کند. گویی از شما دعوت می‌کنند روی آنها قدم گذاشته و هم نوا با جادوی خاموش تنیده شده در سنگ و آجر و چوب، دمی فارغ از جهان اطراف در خلوت و سکوت به تفکر و تأمل بپردازید.

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، درستی این باور را نشان می‌دهند.

پل ماه، تایپه، تایوان

1

 پل راکوتز بروکه (Rakotz Brucke)، آلمان

2

 پل شیطان در پائیز، بلغارستان

3

لوته‌فوسان (Latefossen)، نروژ

4

هوانگ‌شان (Huangshan)، آن‌هویی(Anhui)، چین

5

کوهستان پیندوس (Pindos)، یونان

6

مویه تال (Mullerthal)، لوکزامبورگ

7

آبشار موناما (Multnomah)، اورِگِن، ایالات متحده

8

مسیر راه آهن “Glenfinnan” ، اسکاتلند

9

Gorge De L areuse، سوئیس

10

 روندا (Ronda)، مالاگا (Malaga)، اسپانیا

11

 کاربریج (Carrbridge)، اسکاتلند

Old-Mysterious-Bridges7__880

 گاستِلوگاچه (Gaztelugatxe)، اسپانیا

12

اِستاری موست(Stari Most)، بوسنی و هرزگووین13

پلی ساخته شده از ریشه‌ی درختان، هندوستان

14

پونته گوبّو(Ponte Gobo)، ایتالیا

15

پل اِرمیتاژ (Hermitage)، اسکاتلند

16

تالی مور (Tollymore)، انگلستان

17

پلی بر فراز رودخانه‌ی مِرسِد (Merced)، یوسمیت، ایالات متحده

18

پل گپستو (Gapstow)، نیویورک، ایالات متحده

19

پل شیطان، کوهستان راداپی (Rhodopi)، بلغارستان

20

در خاتمه کدام یک از آنها پل رویایی هستند که شما را به آرامش و قلب زیبایی دعوت می‌کند؟ انتخاب خود را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: زومیت

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. mamnoon matlab kheyli zibayi bood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.