پارک جنگلی امام خمینی (ره) تبریز به زودی افتتاح می شود

dre

نصرنیوز: شهرداری منطقه سه تبریز از افتتاح  پارک جنگلی بزرگ یادگار امام (ره) و ۲ پارک محله ای در این منطقه خبرداد.

به گزارش نصرنیوز، حسین اکبری شهردار منطقه سه با اعلام این خبر اظهار داشت :در راستای توسعه فضای سبز در منظقه ودر راستای تاکید شهردار تبریز برای ایجاد شهری سبز ،این منطقه احداث این ۳پارک را در دستور کار خود قرار داده است .

اکبری افزود :با توجه به سیاست شهرداری تبریز مبنی بر ضرورت توزیع متوازن وبهره مندی تمام شهروندان تبریزی از فضای سبز مناسب ازسوی این منطقه  تدابیری اتخاذ شده که با ایجاد پارک های مختلف در سطح منطقه ومحلات مختلف خدمات شهری بطور  یکسان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار منطقه سه تبریز در ادامه بااشاره به این که فاز اول طرح  جنگلکاری پارک یادگار امام به اتمام رسیده وعملیات احداث فاز های بعدی نیز به زودی شروع خواهد شد افزود :۲۴ هکتار از اراضی حاشیه اتوبان شهید کسایی که جزوه خوش آب وهوا ترین مناطق تبریز می باشد جهت تامین فضای سبز مورد نیاز این شهر به عنوان طرح جنگلکاری در نظر گرفته شده است .

اکبری تاکید کرد :این پارک جنگلی در فاز بعدی در ۵۲ هکتار قابل توسعه  می باشد

وی در ادامه با اشاره به تکمیل زیر ساخت ها وهمچنین امکانات رفاهی وتفریحی لازم در این پارک گفت: وجود پارک جنگلی همراه با کلیه امکانات  مورد نیاز از نیازهای اساسی این منطقه بود که این امر با احداث پارک جنگلی  یادگار امام  تا حدودی محقق خواهد شد .

اکبری هدف از اجرای این پروژه  مهم را برنامه ریزی وایجاد بسترهای  لازم  برای رفاه آسایش وتفریح  شهروندان  برشمردواظهار داشت : در فاز  اول  پارک جنگلی  یادگار امام  لوله گذاری وآبیاری قطرهای  ،سرویس های بهداشتی ،نمازخانه ،دفتر پارک ،راههای دسترسی ،روشنایی ، چراغ های خورشیدی وآلاچیق ، جاگذاری  نیمکت ،زمین فوتسال  ،مسیر دوچرخه سواری ،شهر بازی کودکان و…..انجام شده است.

وی  ابراز امیدواری نمود در حداقل  زمان شاهد بهره برداری از فازهای  تکمیلی  پارک  جنگلی یادگار امام  باشیم .

شهرداری منطقه سه تبریز همچنین از ایجاد دو پارک کوچک محلی در حوزه منطقه سه  تبریز خبرداده وگفت : امیدواریم  افتتاح این  پارک ها بتواند آغازی برای  ادامه روند برنامه های شهرداری تبریز برای توسعه وعدالت هرچه بیشتر وبهتر در توزیع خدمات  شهری در محلات کم برخوردار باشد .

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.