توسکانی، قطعه ای از بهشت در ایتالیا

توسکانی (Tuscany) نام منطقه ای در مرکز ایتالیا به وسعت ۲۳ هزار کیلومتر مربع است. توسکانی یکی از زیباترین مناطق ایتالیا و جایی بسیار عالی برای طبیعت گردی، گشت و گذار و تفریح و مطالعه تاریخ به شمار می رود.

این منطقه به دلیل برخورداری از ویژگی های متنوع و ارزشمندی همچون طبیعت بکر، مناظر خیره کننده، فضای سرسبز و با طراوت، آب های شفاف، معماری تاریخی و گنجینه های هنری و نیز مردمی خونگرم و مهربان، بسیار پرطرفدار است.

همه ساله میلیون ها گردشگر از این نقطه دیدن می کنند و همین باعث شده «توسکانی» به نامی آشنا در صنعت توریسم تبدیل شود.

1

2

3

عاشقان طبیعت توسکانی را قطعه ای از بهشت می دانند.

دریاچه Orbetello Lagoon، منطقه زیبای Apuan Alps و بسیاری از دیگر مناطق حفاظت شده طبیعی که در این بخش از ایتالیا وجود دارد، زیستگاه انواع گیاهان و پرندگان است.

در سراسر این منطقه وسیع، ساختمان های باستانی، روستاهای قرون وسطایی و کلیساهای قدیمی، عاشقان تاریخ و فرهنگ را به خود فرا می خواند.

از جمله معروف ترین شهرهای این منطقه می توان به سیه‌نا (Siena)، لوکا (Lucca) و پیزا (Pisa) اشاره کرد که آخری میزبان برج کج پیزا – یکی از مشهورترین برج های جهان – است.

4

8

9

شهرهای کوچکی همچون Piazza al Serchio، San Romano، Volterra، San Gimignano، Arezzo، Grosseto و Cortona نیز به دلیل داشتن هنر و معماری زیبا، مورد علاقه گردشگران است.

مسافرانی که به این منطقه می آیند می توانند با اقامت در کلبه هایی که Agriturismo نامیده می شود، از سفر خود بیش از پیش لذت ببرند.

این کلبه ها در واقع خانه هایی روستایی هستند که در میان باغ های انگور و زیتون واقع شده است و روستایان کل خانه یا یک اتاق آن را با قیمتی اندک کرایه می دهند.

گذران شب در این اقامتگاه های باصفا، ترسیم کننده لذت زندگی ساده اهالی توسکانی است.

البته نباید فراموش کرد که در توسکانی، از هتل های پنج ستاره و اقامت گاه های مجلل هم می توان سراغ گرفت.

برای ورود به این منطقه بهشت آسا می توانید از فرودگاه گالیله (واقع در شهر پیزا) و فرودگاه پره‌تولا (در شهر فلورانس) استفاده کنید.

با قطار، اتوبوس یا خودرو نیز می توانید وارد این خطه شوید و از تماشای مناظر طبیعی آن لذت ببرید.

9

10

6

7منبع: lastsecond.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.