مکان های اعجاب انگیز کره زمین را بشناسید

صخره های موجی شکل در آمریکا

___«___ç _ç_د_î _à_ê_ش_î ___ر__.jpg2

صخره های موجی شکل با رنگ های متنوع و قوس و خمیدگی های منحصر به فرد که از دره های تنگ تشکیل شده است و دانشمندان عمر آن ها را بالغ بر ۱۹۰ میلیون سال تخمین زده اند. این صخره ها از جنس ماسه سنگ در ایالات متحده آمریکا نزدیکی مرز آریزونا و یوتا واقع شده است و دانشمندان دلیل تشکیل این صخره ها را فرسایش طبیعی مثل باران های مکرر و به دنبال آن وزش های باد می دانند.

دره مرگ

_»___ç _à___»

”دره مرگ“ در کویر اسرار آمیز کالیفرنیا ، نزدیک صحرای نوادا قرار گرفته است. این منطقه گرم ترین ، خشک ترین و پست ترین نقطه در نیمکره غربی جهان نیز به شمار می آید. در این کویر وهم انگیز سنگ ها به طور مرموزی حرکت می کنند. این سنگ ها حتی اگر به سنگینی یک آدم هم باشند ، بدون هیچ نیروی محرکی شروع به خزیدن می کنند و ردپایی از خود به جا می گذارند در حالی که کسی تا به حال حرکت این سنگ ها را به چشم ندیده و حتی نمی داند این سنگ ها با چه سرعتی حرکت می کنند. زمین شناسان برای درک اسرار این دره ، تقریبا تمام قسمت های آن را مطالعه کرده اند و فرضیه های گوناگونی ارائه داده اند اما هنوز دلیل این امر برای دانشمندان شناخته شده نیست.

دریاچه صورتی در استرالیا

_»___î_د___ç ___ê___ز_î1

در قلب استرالیا دریاچه ای قرار دارد که رنگ آن کاملا صورتی است. این دریاچه صورتی این روزها به یکی از عجیب ترین نقاط زمین تبدیل شده است و دانشمندان علت رنگ آن را وجود نوع خاصی جلبک در کف دریاچه می دانند. این دریاچه به خاطر رنگ جالب آن مورد توجه همگان قرار گرفته است. به گفته یکی از محققان ، زمانی که از داخل هلی‌ کوپتر به این دریاچه نگاه می‌ کنیم ، به نظر می‌ رسد که قایق‌‌‌ ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شنا می‌ کنند.

جنگل سنگ ها

_ش___»__ _____» _ç_د

جنگل سنگ ها یا به قول محلی ها، مکانی که نمی توانید پابرهنه در آنجا راه بروید ، در پارک ملی Tsingy de Bemaraha در ماداگاسکار واقع شده است. نوع شکل گیری سنگ های اینجا به گونه ای است که به هر دو صورت عمودی و افقی دچار فرسایش شده اند و جنگلی بسیار عجیب ساخته اند. این جنگل جزو میراث جهانی یونسکو است زیرا گونه های در معرض خطر متعددی در خود دارد. درختان این منطقه سالانه گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.

دره ماه

_»___ç _à_د_ç

دره ماه، دره ای دورافتاده در آرژانتین است. این دره با جرمهای زمین شناسی میخکوب شده که از فرسایش باد شکل گرفته و سنگهای ایستاده و تخته سنگ هایی را موجب شده که مدورند و شبیه گلوله های مرمری هستند. زمین دره که روزی حاصلخیز بوده اکنون خشک است و دارای تعداد زیادی فسیل گیاه و جانور است که زیست شناسان علاقمند به دوره های تاریخی را به خود جلب کرده است.

جزیره ایستر

_ش___î___ç _د_î___ز__1

جزیره ایستر همیشه به عنوان یکی از عجیب ترین مکانها شناخته شده است. این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است و از نزدیک ترین جایی که انسان در آن زندگی می کند یعنی کشور شیلی و تاهیتی حدود ۲ هزار مایل فاصله دارد. یکی از عجایب روی زمین مجسمه های موجود در جزیره ایستر است.

در این جزیره ۸۸۷ مجسه غول پیکر وجود دارد ، به این مجسمه ها به اصطلاح موآی نیز گفته می شود که وزنی بیش از چندین تن دارند و بعضی از آنها حتی به ارتفاع ۹ متر نیز می رسیدند. مردمان قدیم در این منطقه از خود مجسمه ها و چیزهای عجیب بسیاری به جای گذاشته اند که امروزه بسیاری از باستان شناسان به دنبال کشف رازهای این جزیره هستند. تنها ساخت این مجسمه ها نیست که باعث تعجب همگان شده است بلکه این جزیره عجایب دیگری نیز دارد. افراد این جزیره در زمان خود یک نوع سبک نوشتن خاص داشته اند به طوری که در هیچ جای دنیا این سبک سابقه نداشته است. همچنین در زمین های این منطقه سیب زمینی شیرین رشد میکرده ، به طوری که این محصول فقط در قاره آمریکا وجود داشته است و گفته می شود در دوره ای جمعیت این جزیره به ۱۱ هزار نفر نیز رسیده است ولی به علت کم شدن مواد خوراکی در این منطقه مردم مجسمه سازی را رها کرده و شروع به خوردن یکدیگر کرده اند و بدین ترتیب به طور کامل نسل آن ها از روی زمین از بین رفته است.

بهشت های آسمانی در یونان

_ذ_ç___ز _ç_د_î _د___à_د___î.jpg1

مردم یونان این مکان را ”بهشت های آسمانی“ می نامند و این به خاطر شکل صخره هایی است که حدود ۶۰ میلیون سال پیش در اینجا بوجود آمده اند.

معابد بی نظیری بر رأس صخره هایی ساخته شده اند که در اثر زمین لرزه و شرایط آب و هوایی به این شکل درآمده اند. همچنین فرسایش هایی که در درون غارهای این نواحی رخ داده ، باعث کشف رادیوکربن هایی شده است که وجود انسان های اولیه در ۵۰ هزار سال پیش را اثبات می کنند. این نواحی حقیقتا بی مانند هستند. شهر متیئورا (Metéora) جزو میراث جهانی یونسکو می باشد و شهر کالامباکا در مجاورت آن واقع شده است.

کوه رورایما

_د_ذ___د__ _د___ش__ (_ر_ê_ç ___ê___د_î_à_د(

کوه رورایما در ونزوئلا یکی از مناطق دیدنی و شگفت انگیز جهان است و دلیل آن شکل کوه می باشد که به یک میز شبیه است و قله ای مسطح دارد. طول این کوه ۴۰۰ متر از چهار طرف بوده و تنها راه بالا رفتن از این کوه وجود شیبی طبیعی به شکل پله است. آسمان هر روز بر بلندای این کوه می بارد و موجب می شود که از هر طرف آن آبشارهایی روان شود. جالب است بدانید آبی که از کوه رورایما سرازیر می شود ، آبشار آنجل یا آنجلا نام دارد که بلندترین آبشار جهان لقب گرفته است. حجم آبی که از بالای این آبشار می ریزد ۲۰ برابر آبشار نیاگارا است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

1 دیدگاه

  1. fantastic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.