عجیب ترین و غیرعادی ترین هتل های جهان

معمولا با شنیدن کلمه هتل همه به یاد ساختمانی چندین طبقه در ذهن تداعی می شود که در هر طبقه دارای تعدادی اتاق بوده و مسافران از آن ها برای اقامت موقت استفاده می کنند ، اما طراحان خوش ذوقی نیز در دنیا وجود دارند که به منظور جلب مسافران هتل های به اشکال عجیب و یا در مناطقی عجیب می سازند.

بسیاری از گردشگران حاضرند تجربه های عجیب و غریبی در طول سفر خود در هتل های مختلف داشته باشند ، هتل هایی که شاید شکل و مکان آنها خیلی متعارف نباشد برای اقامت در خیلی از این هتل ها هزینه های گزافی نیز باید پرداخت اما گردشگران حاضرند در قبال این تجربه ها این هزینه را متقبل شوند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از عجیب ترین هتل ها آشنا کنیم.

هتل زندان در آلمان

هتل زندان.jpg2

این هتل درگذشته یک زندان مخوف بود و مقامات شهر کایزرسلاترن در اقدامی ابتکاری آن را به هتلی به نام الکاتراس تبدیل کردند، بی انکه شکل و ظاهر آن را از حالت زندان بودن خارج کنند.

برخی اتاق های این هتل همان سلول های انفرادی است که زمانی مجرمان خطرناک مانند اعضای گروه تروریستی جناح ارتش سرخ در آن نگهداری می شدند.

در پشت همه پنجره های اتاق ها نیز میله های فلزی دیده می شود و در بالای دیوار محوطه هتل نیز سیم های خاردار نصب شده است.

مسئولان این هتل می گویند ، در این هتل اتاق های معمولی برای پذیرایی از میهمانان وجود دارد اما برخی اتاق ها نیز به شکل سلول های زندان هستند که برخی میهمانان ممکن است دوست داشته باشند یک شب را در آن بگذرانند و حتی با خوردن غذاهای ویژه زندانیان احساس زندانی بودن را تجربه کنند.

هتل هواپیما

هتل هواپیما

در کشور سوئد یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۴۷ تبدیل به یک هتل شده است. در این هواپیما کابین های متفاوتی برای مسافرین تعبیه شده است که کمک می کند تا هر کدام از مسافرین به استراحت بپردازند. بخش غذا خوری این هتل نیز با میز و صندلی هایی تکمیل شده است که عمدتا در کنار پنجره ها قرار دارند. نکته جالب این که این هتل دارای اتاق درجه یک نیز است که در کابین خلبان واقع شده است.

هتل کپسولی

هتل کپسولی.jpg1

در ژاپن هتلی وجود دارد که اتاق های آن در حقیقت کپسول های بزرگی هستند که به اندازه یک نفر جا دارند و به هر شخص اجازه می دهند که به راحتی بخوابد. شخص حاضر در این کپسول یک صفحه کنترل در اختیار دارد که می تواند میزان روشنایی و همچنین حرارت را در این کپسول با آن تعیین کند. آنچه هتل کپسولی را با دیگر همتایانش متفاوت کرده ، شکل ظاهری آن است ، چرا که برخلاف سایر هتل ها اتاق های بزرگ با امکانات ویژه ندارد ، بلکه اتاقک هایی دارد که با روی هم سوار شدن و در کنار هم قرار گرفتن ، تشکیل هتلی کپسولی را داده اند.

هتل تیانزی

0_002

این هتل چینی که به بزرگترین هتل تصویری جهان شهرت دارد در ۱۰ طبقه ساخته شده است و نمای بیرونی آن با طراحی چهره ۳مرد با لباس های سنتی و تاریخی چین جلوه ای زیبا یافته است. این هتل شگفت انگیز در کتاب رکورد های گینس نیز ثبت شده است و از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری چین به حساب می آید.

هتل شناور در سوئد

هتل شناور

در این هتل همه امور اجتماعی در جریان هست و مهمانان میتوانند از هوای خوب و دریای بی کران لذت ببرند و شبها در کنار صدای امواج به خواب بروند.

هتل شن و ماسه در بریتانیا

هتل شنی2اولین هتل ماسه ای جهان به شکل یک قلعه در ساحلWeymouth در شهر ساحلیDorset در بریتانیا است.

هتل یخی

sorrisniva_igloo_hotel

این هتل در کشور کانادا در حقیقت یک سازه یخی غول آسا است که تمامی سازه ها در آن از جنس یخ است. زیبایی‌ها در این هتل که همگی با یخ خلق شده‌اند دیدنی است و گردشگران در دمای زیر صفر درجه در کیسه خواب‌های خود و همینطور تشک های گرم با پوست گوزن شمالی شب را با آرامش به صبح می رسانند این هتل از اولین هفته ماه ژانویه تا آخرین هفته ماه مارس وجود دارد و سپس آب می شود.

هتل زیر آبی

488101_284673014995882_1317151270_n

در دنیا چندین هتل زیر آبی وجود دارد که در مناطقی همچون دریای مدیترانه ، سواحل شرقی و غربی آمریکا و همچنین اقیانوس هند وجود دارند. یکی از معروفترین هتل های زیر آبی جهان در نزدیکی جزایر فیجی در جنوب اقیانوس این هتل ۴۰پا زیر آب در یکی از تالاب های زیبای فیجی ساخته شده است و به مسافرین این امکان را می دهد که در مجموعه ای که در زیر آب احداث شده است به راحتی حرکت کرده ، غذا بخورند و در عین حال از مناظر اطراف لذت ببرند.جالب است بدانید این منطقه یکی از مناطق پر کوسه جهان است که شما می توانید بسیاری از آنها را از پشت شیشه و با امنیت کامل مشاهده کنید.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.