جشنی به زیبایی شکوفه های گیلاس

شکوفه های گیلاس (ساکورا) به عنوان گل ملی و غیر رسمی ژاپن است. این مراسم قرن ها جشن گرفته شده و دارای جایگاه برجسته ای در فرهنگ ژاپنی می باشد. در ژاپن انواع مختلفی از درختان گیلاس وجود دارد که اکثر آن ها فقط به مدت چند روز در فصل بهار شکوفه می دهند. ژاپنی ها این ایام از سال را با جشن های هانامی (نمایش شکوفه های گیلاس) جشن می گیرند.

هانامی به معنای واقعی کلمه “دیدن گل” است که معمولا فقط برای تماشای شکوفه های گیلاس به کار می رود. مشاهده شکوفه های گیلاس آسان است؛ به سادگی می توانید با نگاه کردن به شکوفه های درخت لذت ببرید. از فاصله دور، درختان همچون ابرهای زیبایی به نظر می رسند در حالی که زیبایی یک شکوفه را فقط می توان از نزدیک لمس کرد.

شکوفه های گیلاس همچنین می توانند در ترکیب با یک قلعه، معبد و زیارتگاه زیباتر شوند. در برخی از نقاط این شکوفه ها با رنگ های روشن خود در هنگام غروب منظره شگفت انگیزی را به وجود می آورند.

japan_cherry_blossoms_blossoms_temples_japanese_bridge_1920x1080_wallpaper_Wallpaper_1920x1200_www.wallpaperswa.com-3

cherry-blossom-season-2014-3

هانامی می تواند فقط یک قدم زدن ساده در پارک باشد، اما به طور سنتی این جشن یک پیکنیک زیر درختان شکوفه را نیز شامل می شود. جشن های هانامی قرن هاست که در ژاپن برگزار می شده و امروزه در باغ های عمومی و خصوصی و پارک ها در سراسر کشور برگزار می شود.

نقاط معروف شکوفه های گیلاس  ممکن است بسیار شلوغ باشد. به خصوص در مکان های محبوب معمول است که یک نقطه ای از آن قبل از برگزاری جشن رزرو شود. به صورتی که افراد صبح زود به آن جا رفته و نام گروه خود و زمان آغاز جشن را با علامتی مشخص می کنند.

Gorgeous-Cherry-Blossoms-in-Yokohama-Japan

زمان شکوفه دهی درختان گیلاس:

مهم ترین عامل در تعیین زمان شکوفه دهی درختان گیلاس، موقعیت جغرافیایی است. به طور کلی، در هوای معتدل شکوفه ها زودتر باز می شوند.

در جنوب ژاپن، در جزایر نیمه استوایی اوکیناوا، درختان گیلاس در اوایل ماه ژانویه شکوفه می دهند، درحالیکه در جزایر شمالی هوکایدو، زمان آن اواخر ماه مه می باشد. در بسیاری از شهرهای ژاپن، از جمله توکیو، کیوتو و اوزاکا زمان شکوفه دهی اوایل ماه آوریل است.

علاوه بر این، زمان شکوفه دهی درختان گیلاس از سالی به سال دیگر بسته به نوع آب و هوا تفاوت دارد. اگر هوا گرم باشد، درختان زودتر شکوفه  خواهند داد و در صورت سردی هوا شکوفه دهی به تأخیر خواهد افتاد.

فصل شکوفه های گیلاس نسبتا کوتاه است. اوج شکوفایی آن ها معمولا یک هفته بعد از اولین شکوفه دهی می باشد و یک هفته بعد، شکوفه ها از درختان فرو می ریزند. باد و باران شدید می تواند این فصل را حتی کوتاه تر کند.

EDWuJCl

top-10-spring-festivals-2014-including-cherry-blossom-japan-and-holi-in-india-hanami

Cherry-Blossom-Lake-Sakura-Japan-beautiful-Pictures-Attractive-Places-to-Visit-Japan-Images-Wallpapers-Photos

039

http://regex.info/blog/2009-04-05/1178

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.